Dodano: 08.03.2023
Chińscy producenci smartfonów chcą wejść na rynek urządzeń typu high-end, aby rzucić wyzwanie dotychczasowej dominacji Apple i Samsunga. Firma Oppo niedawno wypuściła na rynek składany smartfon o nazwie Find N2 Flip, a firma Xiaomi ogłosiła premierę na rynku europejskim takich modeli jak Xiaomi 13 i Xiaomi 13 Pro. Wszystkie te urządzenia kosztują ponad 1000 USD.
Można śmiało powiedzieć, że jest to zwiastun zmiany strategii chińskich firm, które przez lata specjalizowały się w urządzeniach ze średniej i najniższej półki.
Podczas zakończonego w zeszłym tygodniu Mobile World Congress w Barcelonie w Hiszpanii chińscy producenci smartfonów zaprezentowali wiele ciekawych urządzeń z najwyższej pólki. Na przykład marka Honor (firmy Huawei) wprowadziła na rynek składany smartfon o wartości 1690 USD o nazwie Magic Vs.
Ta zmiana strategii ze strony chińskich firm nastąpiła po tym, jak dostawy na rynku smartfonów w zeszłym roku osiągnęły najniższy poziom od 2013 r. Jednak udział smartfonów z wyższej półki, tych wycenionych powyżej 800 USD, wzrósł z 11% w 2020 r. do 18% w 2022 r. W tym segmencie cenowym prawie cały rynek należy obecnie do Apple i Samsunga.
Autor: KaEn
2023-03-07 17:12 ja i tak nie kupię chińskiego telefonu, chociaż miałby takie same parametry jak Apple. |