Dodano: 01.11.2012
W wyniku wprowadzenia w połowie roku 2012 nowych ofert telefonii komórkowej z nielimitowaną ilością rozmów i sms-ów średni przychód z abonenta w segmencie klienta biznesowego obniżył się znacząco dla niektórych operatorów. Największe straty ponoszą sieci które mają zasiedziałych klientów płacących z przyzwyczajenia za przestarzałe oferty z wysokimi abonamentami ( powyżej 100 zł) i ogromnymi ( liczonymi w tysiące minut) pakietami bezpłatnych rozmów i sms-ów. Teraz takie oferty straciły jakikolwiek sens skoro już za kwotę 55 zł netto miesięcznie ( Formuła 4.0 dla Firm Tylko SIM) można już mieć nielimitowaną ilość rozmów i sms-ów do wszystkich sieci ( w tym do sieci stacjonarnych). Pierwszy raz oferty nielimitowane zostały wprowadzone na nasz rynek przez operatora Play i T-Mobile ( praktycznie jednocześnie). Jak się okazało oferty te mają ogromne znaczenie dla zwiększania konkurencji na rynku usług telekomunikacyjnym a co za tym idzie silnie wpływają na obniżenie cen dla nowych i istniejących abonentów. Obecnie oferty tego typu zaczynają wkraczać w segment usług pre-paid.
Krzysztof Nieścioruk