Dodano: 01.10.2024
Nasz serwis biznes.dfirma.pl jest pierwszym serwisem na świecie, który wyszukuje na mapie najlepiej nadające się lokalizacje na uruchomienie placówek usługowo-handlowych w wybranym mieście. Korzystając z tego serwisu mamy prawie 100 % pewności, że nasza inwestycja odniesie sukces.
Wyniki wyszukiwania prezentowane są w postaci sektorów na mapie, uszeregowanych w kolejności od najbardziej atrakcyjnych. Najlepsze lokalizacje dla danego rodzaju placówki handlowo-usługowej to takie, w których w danym obszarze (sektorze) znajduje się najmniej procentowo wyszukiwanych przez nas placówek w stosunku do wszystkich znajdujących się w danym obszarze rodzajów placówek. W uproszczeniu można przyjąć, że wyszukujemy sektory, dla których nasycenie placówkami określonego rodzaju jest w naszym mieście najmniejsze. Trzeba jednocześnie zaznaczyć, że rozpatrywane są tylko te sektory, w których znajduje się wiele innych różnych placówek handlowo-usługowych.
Na początku obszar miasta dzielony jest na kilkaset lub kilka tysięcy równych sektorów w postaci kwadratów. Do wyboru są trzy rodzaje wielkości sektorów: 1500x1500 m, 750-750 m i 375x375 m. Im mniejszy sektor tym wyszukiwanie jest bardziej precyzyjne. W niektórych przypadkach wyszukiwanie po dużych sektorach jest wygodniejsze zwłaszzca w przypadku placówek handlowo usługowych występujących w większych od siebie odległościach jak np. księgarnia , salon jubilerski czy sklep obuwniczy.
W następnym kroku każdy sektor miasta jest sprawdzany pod kątem istniejących placówek handlowo-usługowych. Zliczane są placówki z 12 wybranych rodzajów działalności. Są to : restauracje, sklepy spożywcze, kawiarnie, sklepy odzieżowe, salony fryzjerskie, apteki, kwiaciarnie, sklepy obuwnicze, sklepy typu ,,Żabka", salony jubilerskie, sklepy monopolowe, księgarnie. Wybór 12 rodzajów punktów handlowo-usługowych w przyszlości może zostać rozszerzony. Trzeba zaznaczyć, że niektóre rodzaje placówek mogą występować w dwóch kategoriach jak np. sklep spożywczy i ,,Żabka".
Informacje o istniejących placówkach w poszczególnych sektorach zbierane są z różnych źródeł takich jak serwisy informacyjne o usługach, informatory turystyczne (np. Tripadvisor), różnego rodzaju mapy oraz w niektórych przypadkach inspekcje osobiste wykonywane w terenie . trzeba mieć na uwadze, że dokładność tych danych jest w pewnym stopniu ograniczona. Są przypadki punktów handlowo-usługowych nigdzie nie uwidocznianych w serwisach i na mapach. Z reguły są to placówki małe i mało widoczne. Tego typu punkty handlowe nie mają większego znaczenia, ponieważ mogą być łatwo wyparte z rynku przez nową dobrze widoczną w sieci i na ulicy placówkę.
Jak już wspomniano w pierwszym etapie analizy obliczana jest suma wszystkich badanych rodzajów placówek handlowo-usługowych w każdym sektorze. Następnie dla każdego sektora wyliczana jest proporcja ilości jednego rodzaju placówek do całkowitej ilości placówek w danym sektorze. Proporcja ta wyliczana jest według specjalnego wzoru i odpowiednio korygowana np. gdy ilość placówek danego rodzaju w sektorze wynosi zero. W ten sposób wyszukiwane są sektory z najniższym nasyceniem , czyli obszary gdzie w porównaniu z innymi sektorami, istnieje niedobór danego rodzaju działalności.
Autor: Krzysztof Nieścioruk
2023-06-24 00:47 Rzeczywiście wyszukuje najlepsze lokalizacje. Widzę ogrom włożonej pracy |
2023-06-24 00:48 Naprawdę to działa i serwis pokazuje najlepsze miejsca na lokal . Kawał dobrej roboty. Kiedy następna miasta ? |