Ranking Rankingów telefonów komórkowych.

Sonda
SONDA : Która sieć ma najlepszą ofertę ,,tylko sim,,
Play
Orange
Plus
T-Mobile
Nju mobile
Heyah
Red Bull Mobile

 

Wybieramy najlepszą ofertę abonamentową z telefonem – Poradnik

Materiał z 2016 roku

Dlaczego oferty operatorów są tak trudne do zrozumienia?

Operatorzy telefonii komórkowej aby zachęcić nas do kupna nowego telefonu czy nowej usługi stosują różnego rodzaju sztuczki i chwyty marketingowe. Pisaliśmy o tym już wcześniej na naszym serwisie tutaj >>.


Operatorzy niejako wciągają nas w pewnego rodzaju grę, w której ciężko się nam połapać ze względu na coraz większy stopień zagmatwania regulaminów i cenników.  Nowo powstające oferty są coraz mniej czytelne. Często na stronach internetowych operatora podawane są zaniżone ceny abonamentu np ceny obowiązujące jedynie w przypadku przeniesienia numeru.  Aby dokładnie zrozumieć ofertę i poznać ceny usług trzeba przebić się przez gąszcz cenników i regulaminów promocji. Odnalezienie tych dokumentów na stronie operatora to już następne niełatwe zadanie.

 

Niektóre regulaminy ofert telefonii komórkowej sprawiają duże trudności w zrozumieniu nawet dla osób zajmujących się profesjonalnie tymi zadnieniami (np. autor niniejszego artykułu).

Wydaje się, że w zakresie ,,gmatwania" ofert mamy obecnie przesilenie i nastał dobry czas aby sytuacja uległa odwróceniu. Warto przypomnieć obowiązujące w tym zakresie zapisy w ustawie  Prawo Telekomunikacyjne. Artykuł 56 ust.3 ustawy narzuca operatorom warunek jasnej i zrozumiałej formy umowy. Cytat: ,,Elementy usług składających się na opłatę abonamentową powinny być przedstawione w sposób jasny i zrozumiały".

Jak przechytrzyć operatora?

Aby odnaleźć się w gąszczu ofert operatorów  i wybrać dla siebie najbardziej odpowiednią propozycję czeka nas niełatwe zadanie. Aby to ułatwić opracowaliśmy w tym zakresie  krótki poradnik dla klienta indywidualnego. Mamy nadzieję, że będzie on pomocny. Jest to w zasadzie algorytm postępowania z uwypukleniem najistotniejszych kryteriów wyboru. Poradnik nasz nie koncentruje się na wyszukiwaniu konkretnych ofert a jedynie pozwoli nam ocenić czy wysokość abonamentu określonej oferty z telefonem nie jest zawyżony przez operatora. Oferty z telefonem są bardzo trudne do porównywania, ponieważ cena abonamentu obejmuje cenę usługi telekomunikacyjnej oraz kwotę równoważną opłacie ratalnej za telefon, który otrzymaliśmy w cenie promocyjnej. Cena startowa telefonu jest zazwyczaj dużo niższa niż cena rynkowa urządzenia. Najczęściej telefony sprzedawane są w ramach umowy abonamentowej za symboliczną złotówkę. Dużo łatwiej jest porównywać oferty abonamentowe bez telefonu ,,tylko-sim" ponieważ cena abonamentu obejmuje tylko koszt czystej usługi. Dlatego też, proponujemy najpierw wybrać odpowiednią dla nas ofertę bez telefonu a następnie na podstawie abonamentu ,,tylko-sim" obliczyć hipotetyczny abonament z wybranym telefonem.

 

Przeglądamy oferty bez telefonu typu ,,no limit" dla klienta indywidualnego

Obecnie wyszukiwanie najtańszych ofert dla klienta indywidualnego nieco się uprościło ze względu na powszechną dominację tanich ofert typu ,,no limit". Są to oferty, w których w ramach abonamentu mamy różne kombinacje nielimitowanych usług jak: rozmowy do sieci komórkowych, rozmowy na numery stacjonarne , sms/mms-y, pakiety danych. Ponieważ oferty ,,no limit" są obecnie bardzo tanie - nie ma sensu zajmować się ofertami z ograniczonymi pakietami minut czy sms/mms-ów. Najtańszy obecnie na rynku abonament ,,no limit" wynosi ok.  29 zł  i obejmuje nielimitowane połączenia do sieci komórkowych i stacjonarnych + pakiet internetowy (od 2 do 5 GB). Taki abonament  za 29 zł oferujący ,,no limit" do komórkowych i stacjonarnych znajdziemy w takich sieciach alternatywnych  jak HeyahRed Bull Mobile czy  nju mobile a także coraz częściej w sieciach postawowych Play czy T-Mobile.

 

Infografika - Jak wybrać w 4 krokach najkorzystniejszą ofertę ?

Zasadę wyboru najlepszej oferty z telefonem prezentuje poniższy diagram.

Jeśli informacja była przydatna:
 
Poleć nas na Facebooku
 


opracowanie: Krzysztof Nieścioruk

baner reklamowy 2 baner reklamowy 1