Ranking ofert abonamentowych ,, tylko sim"

Sonda
SONDA : Która sieć ma najlepszą ofertę ,,tylko sim,,
Play
Orange
Plus
T-Mobile
Nju mobile
Heyah
Red Bull Mobile

Wiosenne porządkowanie ofert. Czy będzie drożej?

Dodano: 01.05.2015

 
Poleć nas na Facebooku
 

 

W okresie ostatnich miesięcy byliśmy świadkami  kilku ważnych zmian cen na rynku usług telefonii komórkowej.  Przyjrzyjmy się zatem trochę bliżej najnowszym propozycjom  operatorów infrastrukturalnych MNO dla klientów indywidualnych.

 

Na pewno trzeba zauważyć nowe Pakiety Smart w sieci Heyah. Pakiety te są takie same dla ofert abonamentowych jak i na kartę. Zniknęła oferta ,,no limit” za 29 zł za rozmowy na komórki i stacjonarne a wprowadzono pakiety oferujące tylko nielimitowane sms/mms-y i duże paczki internetu od 1 GB do 5 GB. Dodatkowo wprowadzono w każdym pakiecie limit kosztów za połączenia do sieci komórkowych, który wynosi 29,9 zł (bez stacjonarnych). Pakiet, który nas zainteresował to Smart M za 14,99 zł/30 dni obejmujący nielimitowane sms/mms-y + 2 GB

 

W sieci w T-Mobile pojawiła się nowa oferta na kartę bazująca na pakietach 2w1, 3w1 i 4w1. Pierwszy pakiet za 9,9 zł/mies oferuje bezpłatne rozmowy w T-Mobile i Heyah oraz  zawsze ważne konto. Drugi za 14,9 zł/mies obejmuje to samo co poprzedni pakiet  + internet 1 GB. Trzeci pakiet oferuje dodatkowo nielimitowane sms-y i kosztuje 19,9 zł/mies.  Podczas korzystania z dowolnego pakietu konto ważne jest zawsze. Jak widać nie mamy tu już możliwości aktywowania  jednej bezpłatnej usługi jak było to w taryfie Free.

 

Sieć T-Mobile zmieniła również ofertę abonamentową wprowadzając w marcu nowe taryfy Jump Family. W segmencie ,,tylko sim" zniknęła na przykład bardzo atrakcyjna oferta online za 29 zł (bez limitu rozmów i sms-ów do wszystkich + 0,5 GB). Zamiast niej wprowadzono w tej samej cenie Jump Go, który nie obejmuje już połączeń na numery stacjonarne. Usługę tą możemy oczywiści mieć ale za dodatkową opłatą 6 zł/mies.

 

W ofertach z telefonem zaszły również zmiany na gorsze.  Na przykład ofertę Jump S za 49,9 zł/mies (bez limitu rozmów i sms-ów do wszystkich + 0,5 GB) zastąpił Jump Start+ w którym dostaniemy tylko nielimitowane sms/mms-y + pakiet 300 minut do sieci komórkowych + 250 MB. Idąc dalej, dotychczasowa oferta Jump M z abonamentem 69,9 zł/mies (bez limitu rozmów do wszystkich  + sms/mms-y + 1 GB) zastąpiona została przez Jump Comfort w tej samej i z tymi samymi usługami głosowymi i pakietem internetowym , lecz bez nielimitowanych rozmów do sieci stacjonarnych (jako opcja za 6 zł/mies). Trzeba jednak podkreślić, że oferty T-Mobile z wyższym abonamentem pozostają nadal atrakcyjne na tle konkurencji z uwagi na niskie ceny smartfonów.

W nowej propozycji T-Mobile zajdziemy również pozytywne elementy. Jednym z nich może być powstanie oferty przeznaczonej dla całej rodziny. W ramach tzw. super zestawu możemy łączyć klika produktów w jeden zestaw rodzinny i uzyskiwać atrakcyjne rabaty. Propozycja ta jednak małe szanse na zdobycie popularności z uwagi na całkowicie nieczytelny sposób jej komunikowania na stronie internetowej.

 

W sieci Orange pojawiła się w lutym br. atrakcyjna oferta Super Smart Plan dotycząca segmentu ,,tylko sim”. Tym samym Orange powrócił do tego segmentu po 2 latach przerwy.  Nie wystawianie przez ten okres atrakcyjnej oferty bez telefonu miało prawdopodobnie taki cel, aby nie konkurować ze swoją drugą marką nju mobile.  Marka ta miała w założeniu zdominować segment ,,tylko sim” i prepaid. A ponieważ nie do końca się to udało nastąpiła zmiana strategii. Nowa propozycja Super Smart Plan jest dość atrakcyjna. Na przykład w abonamencie za 29,9 zł dostajemy nielimitowane sms-y i rozmowy do sieci komórkowych + Internet 1 GB.

 

Od 31 marca br. Plus wprowadził nową ofertę abonamentową w postaci taryf sLTE. Wprowadzono więcej opcji typu ,,no limit”  oraz większe pakiety internetowe. Ogólnie można powiedzieć, że zmiany uatrakcyjniły propozycję rynkową  Plusa a zwłaszcza ofertę z telefonem. Na przykład kupując przez internet otrzymamy telefon Sony Xperia E 4 za cenę startową 3 zł w abonamencie 59 zł/mies obejmującym nielimitowane rozmowy na komórki  + pakiet 1 GB.  

 

Omawiając ostanie zmiany na rynku telefonii komórkowej nie można tu pominąć przełomowej oferty Play Internet na kartę wprowadzonej co prawda kilka miesięcy temu w grudniu 2014 roku. Oferta wprowadziła nowe zdecydowanie większe pakiety danych  przy każdym doładowaniu konta. W następstwie, spowodowało to znaczące obniżki cen Internetu na kartę u pozostałych operatorów. Warto tu przy okazji zauważyć ofertę Play Internet na kartę z nielimitowanym transferem danych. Już za kwotę 45 zł możemy uruchomić  cyklicznie lub jednorazowo 30-dniowy pakiet nielimitowanego internet LTE. Jest to teraz naprawdę poważna alternatywa dla stacjonarnego dostępu do Internetu.

 

Pomimo, że omawiamy zmiany w ofertach operatorów infrastrukturalnych MNO to nie wypada nie wspomnieć o nowej ofercie prepaid operatora wirtualnego MVNO Virgin Mobile. Pakiet pod nazwą  #bezlimitu  to obecnie najlepsza i bezkonkurencyjną oferta na rynku usług przedpłaconych.  Za kwotę 29zł /30 dni otrzymujemy nielimitowane rozmowy na komórki i stacjonarne + nielimitowane SMS- y + 2 GB (z bezpiecznym lejkiem)

Podsumowanie zmian. Tańszy internet, droższe rozmowy

Ogólnie podsumowując nowe propozycje cenowe można powiedzieć, że wynikają one z przyjętych przez poszczególnych operatorów założeń i celów strategicznych. Największe zmiany widoczne są w T-Mobile, gdzie usługi głosowe wyraźnie zdrożały zarówno w ofertach z telefonem jak i ofertach ,,tylko sim”. Można jednak zauważyć ogólną tendencję wspólną dla większości operatorów. Jest to tendencja do obniżania cen internetu mobilnego i do podnoszenia cen za usługi głosowe. Oferty typu ,,no limit”  na rozmowy niestety w wielu ofertach podrożały poprzez całkowitą zmianę oferty (np. Heyah Smart) lub poprzez graniczenie usług nielimitowanych (np. T-Mobile wyłączając nielimitowane rozmowy do sieci stacjonarnych). Obniżenie cen internetu  przejawia się w coraz większych i tańszych pakietach internetowych zarówno w ofertach dedykowanych dla użytkowników smarfonów jak i w typowych ofertach Mobilnego Internetu przeznaczonych do laptopów , tabletów czy domowych hot-spotów.

 

Czy to już koniec wojny cenowej?

W ostatnim okresie zauważyć można tendencję operatorów do utrzymania swojej dotychczasowej pozycji na rynku. Nawet Play jako dotychczasowy lider w zakresie przenoszonych do niego numerów, przyjmuje w ostatnim czasie postawę pasywną. Zachowanie takie wyjaśnić może poniższa tabela pokazująca udział poszczególych operatorów MNO w rynku usług telefonii komórkowej w Polsce na koniec roku 2014.

Operator Ilość kart sim na koniec 2014 Udział operatora w rynku na koniec 2014
T-Mobile 15,7 mln 27,1%
Orange 15,6 mln 26,9%
Cyfrowy Polsat (Plus) 13,7 mln 23,7%
P4 (Play) 12,2 mln 21,1%
Pozostali 0,5 mln 0,9%
Razem 57,9 mln 100%

 

Jak widać Play, pod względem ilości pozyskanych abonentów, dogonił pozostałych operatorów MNO i chyba nie jest już zainteresowany dalszym obniżaniem cen. Można przypuszczać, że pozostali operatorzy również nie będą się garnąć do prowokowania przecen.  Widać , że obecnie najważniejsze dla wszystkich staje się utrzymanie klienta. Jest to prawdopodobnie spowodowane wyniszczającą wojną cenową jaka miała miejsce na naszym rynku telefonii komórkowej w ostatnich dwóch latach oraz w miarę równym i ustabilizowanym podziałem rynku na 4 głównych operatorów infrastrukturalnych.  Operatorzy doszli do wniosku, że nie ma już miejsca na dalsze obniżki cen usług i nadszedł czas na generowanie zysków.

W segmencie prepaid nadal niestabilnie

Niestabilnie jest jedynie w segmencie prepaid gdzie operatorzy wirtualni MVNO mocno toczą jeszcze walkę o podział rynku i zajęcie obszarów niszowych. Prym wiedzie tu oczywiście Virgin Mobile, którego oferta z pakietem  #bezlimitu za 29 zł  jest obecnie najlepszą i bezkonkurencyjną na rynku usług przedpłaconych. Virgin Mobile, jako duży i znany operator MVNO o zasięgu międzynarodowym,  może sobie nawet pozwolić na dotowanie usług i ponoszenie przez pewien okres straty finansowej w celu przejęcia określonej części rynku prepaid.

 

Krzysztof Nieścioruk

Autor: j.w.
Źródło: strony internetowe operatorów komórkowych
Komentarze

KR 2015-04-28 13:04

a czy Heyah to nie jest operator wirtualny? A został wymieniony przez autora niniejszego artykułu jako MNO?


Krzysztof N 2015-04-28 13:07

właścicielem sieci Heyah jest operator infrastrukturalny T-Mobile Polska. Heyah jest drugą siecią (siecią działająca pod drugą marką) tego operatora MNO.


Benek 2015-04-28 14:21

No ciekawe!


Janek 2015-05-22 14:07

Świetne zestawienie i bardzo pomocne. Dobra robota dla autora

Strona:1 z 1
Zobacz więcej nowości
baner reklamowy-1 baner reklamowy-2