Ranking ofert abonamentowych ,, tylko sim"

Sonda
SONDA : Która sieć ma najlepszą ofertę ,,tylko sim,,
Play
Orange
Plus
T-Mobile
Nju mobile
Heyah
Red Bull Mobile

W 2011 roku użytkowano w Polsce ponad 50 mln kart SIM

Dodano: 01.08.2012

 

Według ostatnio opublikowanego raportu UKE o stanie rynku telekomunikacyjnego  nasycenie rynku telefonii komórkowej w Polsce w 2011 roku  wyniosło ok.131,6%, co dało ponad 50 mln kart SIM użytkowanych przez abonentów. Oznacza to , ze dalsze przyrosty nie będą już znacząco duże.

 

 

Najwięcej nowych klientów , bo aż 1,9 mln , pozyskał w 2011 roku operator Play. Jest to wzrost ilości abonentów w stosunku do poprzedniego roku aż o 37 %. Na drugim miejscu uplasowała się sieć T-Mobile , która uzyskała wzrost ilości abonentów o 950 tys. ( 7,4 %). Natomiast operator Polkomtel stracił w ciągu 2011 roku aż 63 tys. abonentów.  Nie trudno zauważyć, że operatorzy  którzy przodują w usłudze przeniesienie numeru mają największe przyrosty abonentów.  Operatorzy  Play i T-Mobile  aktywnie zwiększają ilość  abonentów poprzez dobre oferty na przeniesienie numeru oraz  atrakcyjne cenowo oferty dla nowych klientów. Pozostali operatorzy bardziej koncentrują się na utrzymaniu stanu posiadania.  

Istniejąca obecna sytuacja jest bardzo korzystna dla klientów szukających oszczędności. Jednak  wybór najlepszej dla siebie oferty może nie być  już  taki prosty. Pojawienie się na naszym rynku ofert  z nielimitowaną ilością rozmów czy sms-ów  miało spowodować  większą czytelność  przedstawianych przez operatorów propozycji cenowych, łatwość porównywania ofert  oraz  miało wywołać  ogólne obniżenie cen usług poprzez wyeliminowanie ofert  zagmatwanych i przesadnie drogich ( powyżej 100 zł) takich jak oferty typu ,,dodatkowe tysiące minut w abonamencie” , ,,bezpłatne połączenia do wybranych numerów”  , ,, tańsze połączenia w ramach własnej sieci” , ,,druga minuta gratis” itp. Te usługi w ramach ofert nielimitowanych (już od 79 zł ) i tak są bezpłatne i nie trzeba za nie ponosić wysokich  opłat.

Tymczasem nadal  na rynku pozostało wiele ofert  zagmatwanych i wprowadzających klientów w błąd lub utrudniających proste porównanie cen z innymi ofertami.  Głównym celem  takiego działania  jest utrzymanie dotychczasowych archaicznych ofert  gdzie klient nieświadomie płaci znacznie więcej za zamówione usługi lub płaci za usługi z których nie korzysta.

Krzysztof Nieścioruk

Autor: j.w.
Źródło: UKE
Komentarze
Brak komentarzy
Zobacz więcej nowości
baner reklamowy-1 baner reklamowy-2